Haptotherapie

Je hebt last van een (terugkerend) probleem en de wens om het anders te doen. Je piekert er wellicht veel over of je hebt juist geen tijd om er bij stil te staan. Met haptotherapie krijg je de hulp die je nodig hebt om weer beweging te krijgen in jouw situatie. In de sessies leer je om op een nieuwe manier om te gaan met jouw probleem, zodat jij blijvende veranderingen teweeg kan brengen in je leven. Je voelt je vrijer en krachtiger en hebt meer rust in je hoofd.

Klachten
  • burn-out of stressklachten
  • depressie of stemmingsklachten
  • verbetering van je werkprestaties
  • het aangeven van je grenzen
  • lekkerder in je vel zitten
  • omgaan met angst, verdriet, vermoeidheid of onzekerheid
  • verwerken van een moeilijke gebeurtenis in je leven
  • lichamelijke (onverklaarbare) klachten
Mijn werkwijze

We beginnen met een gesprek waarin we je probleem of wens helder maken. Daarna gaan aan de slag met wat jouw gevoel voor invloed heeft op jouw situatie. In de sessies doe je nieuwe ervaringen op die direct voelbaar en inzetbaar zijn in je dagelijks leven. Je kan daardoor je ongewenste gedrag en gedachtes makkelijker veranderen en je talenten en kwaliteiten beter inzetten. Je krijgt meer regie over je eigen leven.

Over haptotherapie

Haptotherapie gaat over stilstaan bij je gevoel. Vaak proberen we problemen op te lossen met ons verstand en is er minder aandacht voor ons gevoel. Haptotherapie brengt dit weer in balans. Dat doe je door bewust te worden van je gevoel, onderzoeken hoe dit zich vertaalt naar signalen in je lichaam (non verbale communicatie) en hoe dit alles invloed heeft op jouw manier van omgaan met je probleem. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je beweging krijgt in een (vastgelopen) situatie, je fysieke klachten of het verwerken van een bepaalde gebeurtenis.

 

Ervaring Roos, 32 jaar (stress- en depressieklachten):

Op advies van de bedrijfsarts ben ik begonnen met haptonomie naast mijn sessies bij een psycholoog. Haptonomie heeft mij geholpen beter naar mijn lijf te luisteren. Ik herken nu beter de signalen die mijn lijf aangeeft, waardoor ik eerder door heb als ik mijn grenzen tegenkom. Ik zit lekkerder in mijn vel en ik heb meer zelfvertrouwen gekregen.